Monday 24 July 2017

Tatkala dan Ketika mana

"Salaamun 'alaik yaa Nur Muhammad.

Para malaikat sentiasa merakam segalanya..

~Jika bulu roma meremang diseluruh tubuh tika dalam zikir - ketahuilah, kamu telah disentuh oleh yang ghaib.

~  Jika bergetar kulit dan daging mu ketika membaca ayat2 suci Al-Qur'an, itu petanda darpada Allah.  ..dan khoddam2 ayat mula mengitari diri..
.
..Al-Haqqah Ayat 48

وَإِنَّهُ لَتَذْكِرَةٌ لِلْمُتَّقِينَ
48. Dan sesungguhnya Al Quran itu benar-benar suatu pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.
.

~Jika mulut mu berkalam dengan sendirinya dalam zikrullah sedangkan akalmu sudah berhenti dari berzikir, dan kamu dalam sedar dan waras - ketahuilah kamu sedagn disentuh oleh diri sukma yang ghaib didalam..

~Jika anggota badanmu bergerak dengan sendirinya dalam zikir -  ketahuilah sukma kamu sedang mengambil-alih diri jasad..

~Jika rasa melayang di udara dalam zikir - ketahuilah, kamu didalam berkeadaan Roh iaitu keadaan wujud semata mata tanpa badan..

~Jika tiada lagi nafsu kamu pada dunia,,ketahuilah,,"Hati" kamu telah disentuh oleh yang ghoib.

~Jika airmata mu direnangi para malaikat sewaktu zikrullah - ketahuilh diri dan hati mu sedang "lebur" dari dunia.. kenali beza antara malaikat dan jin..

~Jika bunyi tulang retak diubun-ubun atau didahimu,, ketahuilh,, tenaga kerohanianmu mula terbangkit,, tenaga rohani yang terbangkit membawa tanggungjawab kamu terhadap insan dan alam

~ Jika rasa cahaya terang selubungi dirimu dalam zikrullah,, ketahulh ALLAH Sayang kamu,,DIA membelai kamu dalam qalbi mu,, Subhanallah .

diantara kaedah

No comments:

Post a Comment

pandang pandang

AKU memandang DIA dipandang Aku merenung DIA tertenung AKU lah TENAGA luar dan dalam TENAGA itulah KUASAnya alam Pertemuan dikiri dan ka...