Wednesday 26 July 2017

Tenaga dan Cahaya - Kita INI Makhluk Cahaya



KENAPA AKU MENGATAKAN KITA INI MAKHLUK CAHAYA ?

Makanan yang kita makan itu tidak lain adalah CAHAYA yang bernama photon.

Makanya, bukankah KITA ini makhluk CAHAYA ?

Makanan yang kita makan itu menjadi ZAT bagi jasad untuk mendapatkan TENAGA. Cahaya makan Cahaya untuk mendapat ZAT bagi MENGENAL Diri Cahaya!

Namun... Cahaya memerlukan TENAGA sebelum boleh buat semua proses itu ! Cahaya memerlukan TENAGA untuk KENAL dan faham akan apa yang kita perkatakan dalam tulisan ini.

Tanpa TENAGA, segalanya tiada. Segalanya KELU !

Makanya, bukankah sudah ku katakan segalanya berkaitan hal TENAGA ?
Dalam perspektif sains, TENAGA dikatakan sebagai satu-satunya hal yang telah semulajadi TERSEDIA ADA. Tenaga tidak dapat dicipta dan tidak pula dapat dimusnahkan, namun TENAGA boleh berubah atau diubah dari satu NAMA atau dari satu KELAKUAN atau dari satu SIFAT atau dari satu SUMBER kepada apa-apa nama, kelakuan, sifat atau sumber yang lain.

TENAGA semulajadi yang telah TERSEDIA ADA ini sangat kreatif dan misteri hingga para sarjana masih tidak dapat merungkaikan hal asal usul TENAGA ini. Dari satu Sumber TENAGA semulajadi, hal tenaga itu datang dan kepada satu Sumber TENAGA semulajadi, hal tenaga itu berakhir.
Saintis mula mengkaji hal TENAGA ini melalui aliran sains bernama FIZIK. Kajian fizik mendapati 

TENAGA adalah melangkaui logik, tetapi masih dapat difahami. Hal melangkaui logik ini menyebabkan lahirnya cabang baru dalam ilmu fizik bernama QUANTUM FIZIK. Dari quantum fizik, saintis mendapati TENAGA adalah hal yang sangat mistik untuk dirungkaikan melalui sains, dari situ pula timbullah cabang baru dalam ilmu fizik yang bernama METAFIZIK. Cabang sains Metafizik inilah yang mengkaji hal TENAGA yang melangkaui logik lagi misteri ini. 

bersambung...

No comments:

Post a Comment

pandang pandang

AKU memandang DIA dipandang Aku merenung DIA tertenung AKU lah TENAGA luar dan dalam TENAGA itulah KUASAnya alam Pertemuan dikiri dan ka...